- SNEL STOCK INFO? - 0484 82 42 30
- FAST STOCK INFORMATION? - 0032484824230
- INDIEN SUPER DRINGEND - BELLEN
- HIGH URGENCY? CALL
Voor het eerst in zijn 30-jarige geschiedenis is de eerbiedwaardige boxermotor in de R1200 GS Adventure nu watergekoeld en een nieuwe motor vereist nieuwe bescherming, dus AltRider heeft de crash bars voor de nieuwe waterboxermodellen volledig opnieuw ontworpen. Een stap vooruit ten opzichte van voorgaande jaren, ze gebruiken 1,25 inch (31,75 mm) O.D. roestvrijstalen buizen, waardoor ze de grootste diameter bars op de markt zijn. Het besluit om de diameter te vergroten kwam voort uit jarenlang onderzoek en productieresultaten. De West Coast BMW Off-Road Training School heeft hun motoren de afgelopen drie jaar uitgerust met AltRider-uitrusting. Deze praktijktests leverden veel inzicht op in hoeveel schade grote motoren kunnen aanrichten tijdens crashes. 1 inch bars (25,4 mm) laten een aanzienlijke hoeveelheid flex toe tijdens een crash, waardoor de noodzaak ontstaat om ze verder van de motor af te plaatsen. De stevige 1,25 inch (31,75 mm) bars zorgen voor een strakker profiel en bieden nog steeds echte bescherming. Verkrijgbaar in parelgestraald roestvrij zilver, zwarte poedercoating of een driedubbele zwarte (grijze) poedercoating afwerking, ze zijn extreem roestbestendig, of je nu met de vloeistofgekoelde GS over de snelweg of over een rivier rijdt.
De bovenkant van de stangen is op in totaal drie plaatsen per kant bevestigd. De voorste bevestiging is de enige op de markt die is ontworpen om twee bouten per kant te gebruiken om de mogelijkheid om de belasting van een impact te verdelen te vergroten. De achterkant wordt vastgehouden met een op maat gemaakte doorlopende bout die de motorbevestigingshardware vervangt, waardoor de sterkte van de stangen tot 25% toeneemt. AltRider biedt een van de weinige ontwerpen die een op maat gemaakte doorlopende bout gebruiken. Er zijn geen plastic afstandhouders die bij impact kunnen breken. Dit creëert een ongelooflijk sterk ontwerp dat elke impact gelijkmatig over de stangen verdeelt en ook een solide basis vormt om de OEM bovenste crashbars te verbinden.
Een andere primeur voor AltRider crashbars zijn de geïntegreerde 3/16 inch (4,76 mm) onderste flensen die zijn ontworpen om te koppelen aan een AltRider skid plate. Dit creëert een modulair beschermingssysteem dat niet rechtstreeks op de motor wordt gemonteerd en aanzienlijk robuuster is dan alles wat er op de markt is.
Andere staven worden vervaardigd door het krimpen en vervolgens lassen van verbindingen, waardoor een geforceerde pasvorm met een zwakke verbinding ontstaat. Bij deze methode worden gaten gecreëerd die later worden opgevuld met las. De extra hitte veroorzaakt kromtrekken en veelvoorkomende installatieproblemen. Alle AltRider-verbindingen zijn 5-assig lasergesneden, waardoor een perfecte verbinding ontstaat voordat de staven met de hand TIG worden gelast in een mal. Dit proces zorgt voor een nauwkeurige pasvorm, eenvoudige installatie en superieure sterkte. Door alleen de beste productietechnieken te gebruiken, zijn alle AtlRider-motoraccessoires van de hoogste kwaliteit, wat de beste bescherming voor uw adventure bike garandeert.
De installatie is eenvoudig en ongecompliceerd. Alle benodigde hardware, inclusief een moeilijk te vinden T55-bit, wordt bij de staven geleverd.
Er zijn nog geen reviews geschreven over dit product..