- SNEL STOCK INFO? - 0484 82 42 30
- FAST STOCK INFORMATION? - 0032484824230
- INDIEN SUPER DRINGEND - BELLEN
- HIGH URGENCY? CALL
Een grote ADV met geavanceerde elektronica zoals de R1300 GS-fiets vereist een robuust crashbarsysteem voor effectieve bescherming. AltRider biedt het enige roestvrijstalen 1,25 inch (31,75 mm) crashbarsysteem op de markt. De grotere 1,25 inch staven zijn meer dan twee keer zo sterk als 1 inch staven, terwijl ze slechts 10% meer gewicht toevoegen.
Onze crashbars hebben vier veilige bevestigingspunten aan beide kanten met 3/16 inch (4,76 mm) dikke flenzen. De bovenste achterste bevestiging is bevestigd met een grote, op maat gemaakte M14, grade 8.8 bout die de motorbevestigingshardware vervangt. AltRider biedt de enige op maat gemaakte doorlopende bout voor verhoogde sterkte. Er zijn geen plastic afstandhouders of bumpers die bij een impact kunnen breken. Dit creëert een ongelooflijk sterke verbinding, terwijl een smal ontwerp behouden blijft dat elke impact gelijkmatig over de staven verdeelt. Bovendien vormen ze ook een solide basis voor bovenste crashbars.
Het besluit om de diameter te vergroten kwam voort uit bijna 15 jaar onderzoek en productieresultaten. De West Coast BMW Off-Road Training School heeft hun fietsen uitgerust met AltRider-uitrusting door meerdere generaties van de GS-serie. Met een fiets die zo zwaar is als de R1300 GS, laten 1 inch staven (25,4 mm) een aanzienlijke hoeveelheid flex toe tijdens een crash, waardoor de noodzaak ontstaat om ze verder van de fiets te plaatsen en de kans op aanzienlijke schade toeneemt.
Andere staven worden vervaardigd door verbindingen te krimpen en vervolgens te lassen, waardoor een geforceerde pasvorm ontstaat met een zwakke verbinding. Een aanzienlijk deel van de sterkte van een crashbar ligt in de cirkel, wanneer staven worden gekrompen, gaat deze sterkte verloren. Bovendien worden er gaten gecreëerd die later worden opgevuld met las. De extra hitte veroorzaakt kromtrekken en veelvoorkomende installatieproblemen. Alle AltRider-verbindingen zijn 5-assig lasergesneden, waardoor een perfecte verbinding ontstaat voordat de staven met de hand TIG worden gelast in een mal. Dit proces zorgt voor een nauwkeurige pasvorm, eenvoudige installatie en superieure sterkte. Door alleen de beste productietechnieken te gebruiken, zijn alle AtlRider-motoraccessoires van de hoogste kwaliteit, wat de beste bescherming voor uw adventure-motor garandeert.
Om ervoor te zorgen dat de rijder voldoende ruimte heeft voor zijn scheenbeen, hebben we de bovenste montage aan de achterkant in lijn met de boxermotor gemaakt.
Verkrijgbaar in een parelgestraalde roestvrijstalen zilveren of zwarte poedercoating, ze zijn extreem roestbestendig, of u nu met de vloeistofgekoelde GS over de snelweg of over een rivier rijdt.
De installatie is eenvoudig en ongecompliceerd. Alle benodigde hardware wordt meegeleverd met de staven, inclusief afwerkringen die een meer gepolijste look geven. De cilinderkopdeksels kunnen worden verwijderd om de kleppen te onderhouden zonder de crashbars te verwijderen.
Er zijn nog geen reviews geschreven over dit product..