R1200GS &R1200GSA 2004-2012 - Allroadmoto
Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    Wij helpen je graag met zoeken.

    Keuzestress? - Stuur ons, en we komen er samen uit.

    Help mij kiezen

    R1200GS &R1200GSA 2004-2012

    De R 1200-serie kwam in 2004 op de markt met de 1170cc-motor. Hij had luchtgekoelde cilinders, maar de cilinderkoppen kregen een zekere mate van oliekoeling, om te voorkomen dat de temperatuur Toon meer

    Merken

    Type Onderdeel

    Prijs

    -
    46 Producten
    NEWLY ADDED 2022
    HPoskam BMW led embleem knipperlichten 70 mm (set)

    HPoskam BMW led embleem knipperlichten 70 mm (set)

    Deze led embleem knipperlichten zijn eenvoudig t...

    Deliverytime

    € 99,95
    Touratech stuurdemper - BMW R1200GS & GSA

    Touratech stuurdemper - BMW R1200GS & GSA

    De Touratech stuurdemper optimaliseert op effect...

    Deliverytime

    € 449,-
    BENELUX EXCLUSIVE
    Motohansa BMW Pro Series Gereedschapskit

    Motohansa BMW Pro Series Gereedschapskit

    De nieuwe Pro-serie gereedschapsset geschikt voo...

    Deliverytime

    € 242,25
    € 49,66
    € 47,18
    DENALI - BMW OEM verstraler beugel adapter

    DENALI - BMW OEM verstraler beugel adapter

    Lasergesneden uit zacht staal en zwart gepoederc...

    Deliverytime

    € 47,18
    Touratech schokdemper voor - BMW R1200 GS

    Touratech schokdemper voor - BMW R1200 GS

    Zachter rijden dankzij deze schokdemper. Deze sc...

    Deliverytime

    € 695,-
    BENELUX EXCLUSIVE
    Motohansa BMW Pro COMPACT Series Gereedschapskit

    Motohansa BMW Pro COMPACT Series Gereedschapskit

    De Motohansa Pro Compact 38-delige motorfietsger...

    Deliverytime

    € 127,30
    Touratech voetsteun - BMW R1150GS/R1200GS (-2012)/ F800GS/F700GS/F650GS
    € 149,90
    Touratech Tankpad "Touratech" zwart

    Touratech Tankpad "Touratech" zwart

    Touratech Tankpad "Touratech" zwart

    Deliverytime

    € 19,90
    Touratech Zadeltassen+ EXTREME Edition Waterdicht

    Touratech Zadeltassen+ EXTREME Edition Waterdicht

    Touratech Zadeltassen+ EXTREME Edition Waterdich...

    Deliverytime

    € 299,90
    € 150,50
    € 135,45
    CruzTools - Roadtech B1 kit voor BMW

    CruzTools - Roadtech B1 kit voor BMW

    CruzTools - Roadtech B1 kit voor BMW
    Speciaal s...

    Deliverytime

    € 135,45
    Denali Rijlicht Houder  - BMW R1200GS '04-'12 en R1200GSA '05-'13
    € 67,48
    € 362,95
    € 344,80
    Denali CANsmart™ Controller GEN II - BMW R1200GS/GSA '04-'12
    € 344,80
    Hyperpro Progressieve veren - BMW R 1200 GS Adventure - 2006 - 2013
    € 108,90
    AltRider Verstelbare Aluminium Zijstandaard - BMW R1200 & R1250 GS/GSA (2013-nu)
    € 228,90
    Touratech stuurverhoger type 23 - BMW R1200GS/BMW R1200GSA
    € 99,90
    Touratech Windscherm Evo, getint

    Touratech Windscherm Evo, getint

    Touratech Windscherm Evo, getint

    Deliverytime

    € 139,90
    Touratech bescherming benzineleidingen - BMW R1200GS/ BMW R1200GSA
    € 109,90

    De R 1200-serie kwam in 2004 op de markt met de 1170cc-motor. Hij had luchtgekoelde cilinders, maar de cilinderkoppen kregen een zekere mate van oliekoeling, om te voorkomen dat de temperatuur rond de uit- en inlaatkanalen te hoog werd. Bovendien was een grotere oliekoeler toegepast. In elk van de cilinderkoppen zaten vier kleppen en een korte, door een ketting aangedreven nokkenas. De aandrijving ging via een tussenas die onder de krukas lag. Dit was nodig om de distributieverhouding (draaisnelheid krukas: nokkenas = 2:1) te realiseren. Dat vereist normaal gesproken een groot nokkenastandwiel, maar daar was binnen in de cilinderkoppen geen plaats voor. Er was voor het eerst door BMW een balansas toegepast. Deze zat binnen in de tussenas en draaide met het krukastoerental, maar tegengesteld. De balansgewichten zaten aan het uiteinden van de as, aan de voorkant in het aandrijftandwiel, aan de achterkant buiten het blok achter de koppeling. Ook de krukas was gewijzigd: de krukwangen waren dunner, waardoor de krukas stijver en korter kon worden. De brandstofinjectie werkte nu gescheiden per cilinder en daarom zat in beide uitlaatbochten een lambdasonde. Om het pingelen van de motor tegen te gaan was een extra "pingelsensor" toegepast, die de ontsteking en injectie direct aanpaste. Daardoor kon de compressieverhouding verhoogd worden. De nokkenassen zaten niet boven de kleppen, zodat toch nog korte stoters en tuimelaars nodig waren om de kleppen te bedienen. De in- en uitlaatkleppen waren groter geworden. De brandstofinjectie en de ontsteking werden aangestuurd door het nieuwe BMW Engine Management System. Het blok kon kort gebouwd worden door de dynamo, die vroeger aan de voorzijde van de krukas zat, boven op de motor te plaatsten, aangedreven door een riem. Ten opzichte van de R 1150-serie was de drukgestuurde klep in het uitlaatsysteem nieuw, Die maakte de doorlaat van de uitlaat bij hogere toerentallen groter, waardoor het geluid ook wat forser werd. Desondanks was het uitlaatsysteem veel lichter geworden. Vanaf 2010 begon BMW deze modellen uit te rusten met de DOHC-cilinderkoppen die van de HP2-serie stamden.

     
    Vergelijk 0

    Voeg nog een product toe (max. 5)

    Start vergelijking

    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »